Powered By Blogger
RSS

Tuesday, May 17, 2011

Saham akhirat

Tersentuh hati mummy sejenak mendengar kata-kata keinsafan (renungan secara spiritual ) bila tengok Halaqah TV9 Sentuhan Kalbu nie..(walaupun nie ulangan - dah dua kali mummy tengok nie).

Kita asyik duk fikir saham dunia, harta dunia tapi saham yang paling berharga kurniaan Allah untuk bekalan di akhirat (saham akhirat) nanti adalah anak-anak..

Antara perkongsian bersama, ingatlah walaupun kita sudah tiada pendamping di dunia ini, Allah S.W.T sentiasa ada di sisi kita..
Jadilah guru yang baik bukan sekadar dengan percakapan tetapi dengan perlakuan dan tingkah laku.. biarlah anak kita menjadi lebih baik dari kita.. biarlah ibubapa menjadi idola kepada anak-anak.. mampukah anak-anak di depan kita akan kita hantar ke syurga dan membawa kita ke syurga?? renung-renungkan..
semoga kita tergolong dari mereka yang memimpin anak-anak menuju ke pintu syurga menemui Rasulullah S.A.W.. Amin.

Al-Hamdulillah, mummy bersyukur kerana diberikan nikmat untuk menjadi ibu kepada puteri dan putera mummy.. InsyaAllah, mummy dan abuya akan jaga amanah kami nie sebaik mungkin.. InsyaAllah.. sekarang nie mummy dah mula berfikir apakah cara yang paling baik untuk mendidik anak-anak mummy semada ilmu dunia mahupun ilmu agama... Ada sesiapa yang nak berkongsi dengan mummy, mummy alu-alukan pandangan semua..

Zilla Jalil, Erra Fazira dan adik Muhammad (Akademi Al-Quran) turut berada di majlis ilmu ini..
Moga kita sama-sama dirahmati Allah.. Amin..

ESQ ini pernah dibuat di Kelantan, mama, kakak dan adik-adik mummy pernah ikuti program nie.. memang best, cuma mummy yang tak berkesempatan lagi.. InsyaAllah, ada la rezeki mummy nak ikut program nie nanti...



Hana Maisara Mohd Hanif

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Mirza Hazim Mohd Hanif

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Happy Forever

Banner Kengkawan

'Create
Create your own banner at mybannermaker.com!

Take a look... Juz a Moment

Free SpongeBob Blink MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com

#

Domain nameSizeLoad TimeAverage Speed per KB
1mymummyluv.blogspot.com/138.01 KB0.98 seconds0.01 seconds